Polityka zwrotów
Postanowienia ogólne
Wymogi prawne i przywileje konsumenta – zwrot towaru w sklepie www.grato.pl.
Każdy klient sklepu internetowego grato.pl musi liczyć się z tym, że przy zakupie, a nawet jeszcze zanim do niego dojdzie, będzie on zobowiązany do zaakceptowania regulaminu sklepu, a zatem jego polityki zwrotów. Przestrzeganie poniższych punktów pozwoli uniknąć otrzymania kar lub pouczeń w związku z polityką zwrotów.
- Maksymalny termin zwrotu produktu wynosi 14 dni od jego otrzymania przez klienta
- Pełen zwrot pieniędzy wraz z kosztami wysyłki zapłaconymi przez klienta jest obowiązkowy.
- Kupujący musi być odpowiednio poinformowany o przysługującym mu prawie do zwrotu.
- Wszelkie koszty związane z odesłaniem towaru ponosi klient.
- Klient nie musi uzasadniać powodu zwrotu towaru.
Postanowienia szczegółowe
1. Termin zwrotu dłuższy niż 14 dni.
Każdy konsument ma co najmniej 14 dni na anulowanie transakcji online zakupu towaru w sklepie grato.pl z jakiegokolwiek powodu.
Sklep grato.pl ma jednak prawo do wydłużenia tego okresu w sposób, jaki uzna za stosowny,
aby poprawić komfort zakupów swoich klientów.
Każdym produkt z wydłużonym terminem zwrotu będzie posiadał specjalne oznaczenie informujące o tym.
2. Zwrot towaru lub wymiana.
Zgodnie z prawem, sklep grato.pl nie może wymagać od kupującego wyjaśnienia powodu zwrotu towaru zakupionego przez internet (np. uszkodzenie towaru ).
Sklep grato.pl zastrzega prawo aby klient musiał podać powód zwrotu lub wymiany towaru.
3. Przejrzystość polityki zwrotów.
Regulamin zwroty towarów jest bardzo jasny i czytelny. Został umieszczony na stronie głównej w górnym pasku oraz w stopce.
4. Bardzo prosty sposób zwrotów.
Zwrot towarów jest bardzo prosty i intuicyjny oferowany przez sklep grato.pl. Zwrot towarów bez logowania. Opakowania towarów są wielokrotnego użytku.
5. Koszty zwrotu.
Regulamin zwrotów określa kto pokrywa koszty zwrotu.
Sklep jest zobowiązany pokryć w pełni kwotę zwrotu towaru oraz koszty doręczenia towary do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w ofercie sklepu. Jeżeli klient wybierze droższy środek transportu nie otrzyma on zwrotu różnicy między wartością wybranej, droższej dostawy a najtańszą metodą dostawy.
Na niektóre wybrane produkty i opcje zakupowe sklep grato.pl oferuje bezpłatny zwrot oraz wymianę produktów.
6. Wymiana produktu lub zamiana.
Wymiana produktu lub jego zamiana odbywa się w sposób natychmiastowy. Zamiana produktu na inny będzie proponowana klientowi w przypadku braku tego samego zakupionego towaru.